5-års jubilar i fuld fart

Salgs- og servicekoordinator Irene Schjødt Helths job har udviklet sig fra gammeldags timeregistrering

5-års jubilar i fuld fart

I dag, den 1. oktober, er det 5 år siden salgs- og servicekoordinator Irene Schjødt Helth begyndte at arbejde hos SB Butiksservice.

- Det er sket virkelig meget på de år, fortæller hun.

- Jeg begyndte på 20 timer. Min største opgave var at lave timeregistrering, som vi dengang stadig lavede på papir. Derfor skulle de faxes ind, og hvis de ikke kom, sad jeg og ringede rundt for at rykke for dem.

Historien er et eksempel på, hvor meget der er sket hos SB Butiksservice de seneste 5 år. Men også på, hvordan et job hele tiden udvikler sig, og at automatisering og digitalisering ikke nødvendigvis betyder færre arbejdsopgaver, men måske snarere tværtimod giver tid til mere interessante opgaver.

Virksomheden udvikler sig

- I dag har jeg næsten fuld tid, og jeg bruger måske kun 4 timer om ugen på timeregistrering, fordi vi i dag kører det elektronisk, fortæller Irene Schjødt Helth.

Hun glæder sig over den udvikling, hendes job har taget:
- Jeg har fået mere og mere ansvar. "Det er jeg sikker på, at du godt selv kan finde ud af," er det typiske svar, man får fra Maj Britt (managing director, red.). Og det er rigtigt. Man kan jo godt selv finde ud af det, når man får lov, siger Irene Schjødt Helth med et smil.

Hun kan lide, at jobbet aldrig er det samme, og at det hele tiden sker noget nyt, fordi der er meget fokus på at udvikle virksomheden og dens tilbud til kunderne:

- Bare i de 10 måneder, jeg var på barsel, skete der meget.

Et mere interessant job

Især sætter Irene Schjødt Helth pris på, at der er fokus på at effektivisere:

- Jeg kan godt lide at være med til gøre tingene nemmere og bedre, og Maj Britt siger aldrig nej, hvis vi kommer med forslag til det.

Irene Schjødt Helth nævner som eksempel den førnævnte timeregistrering. Andre eksempler er elektronisk projektstyring med todoist og at bruge dropbox til fælles arkiv for billeder.

- Og nu er vi at kigge på vores kalendersystem. Det er fedt at være med til den slags.

- Men er du ikke nervøs for, at automatisering og digitalisering skal gøre nogen - for eksempel dig - overflødig?

- Nej, overhovedet ikke. Jeg synes bare, jeg får mere interessante opgaver.

Irene Schjødt Helth er blevet arbejdsmiljøleder i virksomhedens arbejdsmiljøorganisation og har derfor også taget uddannelsen som certificeret arbejdslystkonsulent. Det var en interessant mulighed at få. 

I dag er Irene Schjødt Helth ansvarlig for diverse koordineringsopgaver, ligesom hun også sidder med forskellige marketingopgaver.

Flyttede til Horsens fra Thyregod

Oprindelig er hun uddannet kontorassistent.

- Jeg er opvokset i Thyregod, men flyttede til Horsens for 10-12 år siden og var i lære hos Schur Pack Denmark.

Jobbet hos SB Butiksservice fik hun gennem netværk. Hendes ældste søns dagplejemor kendte nemlig Maj Britt og vidste, at hun ledte efter en til at hjælpe på kontoret.

Irene er gift med Anders, der er eksportsælger. Sammen har de to børn, en dreng på 6 og en pige på 3, der går i henholdsvis 1. klasse på Hulvej Skole og i Flintebakkens Børnehave.

- Der er ikke så meget fritid med job og sådan et par størrelser, men når jeg har tid, kan jeg godt lide at sy. Og så er vi meget sammen med familie og venner.