Simon har fulgt hele SB Butiksservices® udvikling

I dag siger vi tillykke med 10 års jubilæet til vores general area manager.

Simon Sørensen var en af de første, stifter Norbert Borchert ansatte i SB Butiksservice®. I dag er han general area manager og har 10 års jubilæum i firmaet.

Simon har fulgt hele SB Butiksservices® udvikling

- Egentlig har jeg jo arbejdet her længere end 10 år, for jeg blev ansat første gang i 2003. Men så arbejdede jeg et andet sted i et par år, inden jeg blev ansat igen, fortæller han.

Simon har altså været med gennem hele udviklingen af SB Butiksservice®: - Dengang var vi kun et par stykker, i dag er vi 21, peger han på som en af de store forskelle. - Vi havde kun et par leverandører, i dag har vi omkring 40. Det gør arbejdet mere afvekslende og interessant.

Merchandising og salgs-rådgivning

Jubilaren fortæller, at det også er selve arbejdsopgaverne, der er mere afvekslende. SB Butiksservice® udfører nemlig både merchandising for leverandører til DIY-varehuse og til detailbutikker og hjælper med ombygning af varehusene. SB Butiksservice® hjælper også på messer med opsætning og ved at stå som sælger på standen. Desuden bliver virksomhedens viden om merchandising, indretning og point of sales i stigende grad brugt på konsulent-basis.

I dag arbejder vi i høj grad efter planogrammer. Derudover kan vi ofte bidrage med ekstra forslag til øget salg for vores kunder. Det kan vi, fordi vi kommer så tit i varehusene, at vi mange steder næsten bliver betragtet som en af deres egne medarbejdere. - For leverandørerne betyder det at bruge os for eksempel også, at deres varer bliver præsenteret ens i alle varehuse.

En af årets store opgaver her i 2018 er at være med til at bygge en række DIY-varehuse i en stor kæde om: - Det er en vild opgave, som bliver meget spændende.

Spændende arbejde med udvikling

Simon Sørensen er i dag både leder i virksomheden og i marken som servicekonsulent i butikkerne. For eksempel er han på Island hver fjerde uge for firmaet.

Han synes altid, det har været spændende at arbejde hos SB Butiksservice®: - Man kan være med til at udvikle firmaet, hvis man vil. - I dag er det for eksempel mig, der lægger arbejdsplaner for mange af mine kolleger, ligesom jeg også er med til at være med til at bestemme, hvilke kunder og opgaver vi skal satse på.

Et godt arbejdsmiljø

Ikke mindst peger Simon Sørensen på det gode arbejdsmiljø: - Vi får vores arbejdsopgaver, og så er der tiltro til, at vi løser dem. Vi har meget frie forhold her. - Nu har jeg jo kendt Norbert og Maj Britt (henholdsvis stifter og managing director, red.) i mange år, og jeg kan godt lide, at vi får at vide, når vi gør tingene godt, og når der er noget, der kunne gøres bedre. Vi kan vende alting med dem og snakke om alting, fordi der er respekt, og vi lytter begge veje.

Alle arbejder i dag digitalt

Udviklingen gælder både medarbejderne og processerne i virksomheden: - Vi arbejder jo på en helt anden måde i dag, hvor alt er digitalt. Vi har alle sammen en iPad og en iPhone, så vi kan timeregistrere digitalt. Samtidig bruger vi også digital projektstyring, så vi hele tiden har styr på alle detaljer og undgår mange mails frem og tilbage.

Simon Sørensen siger, det har været interessant at være med i udviklingen fra enkeltmandsvirksomhed til en virksomhed med mange ansatte og et stærkt brand: - Vi står ved det, vi gør, og det, vi vil. - Kunderne sætter pris på, at det er den samme konsulent, der kommer hver gang - og det kan lade sig gøre, fordi vores ansatte er glade for at være her og derfor bliver her i mange år.

- Sådan er det også for mig: Jeg er glad for at gå på arbejde.