Merchandising

Intelligent Merchandising giver mersalg

SB Butiksservice ® er specialister i intelligent merchandising, butiksservice, reolservice, retail service, vareopfyldning samt salg og indretning af butikker.

SB Butiksservice ® er specialiseret i DIY-markedet, og vores kunder er markedsførende leverandører til især non-food butikker som byggemarkeder, værktøjs- og isenkrambutikker. Det har vi stor respekt og ydmyghed over for.

Merchandising giver indbydende varespejl

Hos SB Butiksservice ® ved vi, hvor stor betydning et professionelt og indbydende varespejl har for omsætningen.

Vores merchandising løsninger spænder bredt, og vi kan blandt andet hjælpe med

  • trimning og hyldepleje
  • oprydning
  • opfyldning af varer
  • bestilling af varer
  • opfyldning af brochurer og prislister
  • planogramkontrol
  • reklamationshåndtering
  • key account-opgaver
  • produktdemonstrationer
  • events
  • salg af dine produkter til nye markeder
  • etablering af butikker
  • ombygning af butikker
  • montageopgaver
  • konsulentopgaver

Vedligeholdende salg og merchandising sikrer fokus på dine varer

Personalet i DIY-segmentet som byggemarkeder, isenkræmmere og andre forhandlere har ofte meget travlt.
Det betyder, at de ikke altid kan have fokus på den enkelte leverandørs sortiment.
Det fokus sikrer vores merchandising.

Vi går dog videre end traditionel merchandising. Vi arbejder målrettet med dine varer i forhold til dynamiske ekstraplaceringer ved endegavlene. Vi kender sæsonperioderne, og dine varer bestilles og placeres naturligt efter disse rytmer. Vi hjælper med indsalg på B-varer ved at få vist og eksponeret dine varer sammen med andre varer. Vi arbejder dynamisk med ekstraplacering også ved for eksempel kasselinjen.

Du kan også bruge vores viden om merchandising, når du skal præsentere nyheder og kampagner, så du hurtigt kan sælge et nyt og opdateret sortiment.

Faste medarbejdere med erfaring fra detail og merchandising

SB Butiksservice ® er ikke et vikarbureau. Vi har en stab faste medarbejdere, som alle har en detailmæssig baggrund og solid erfaring inden for merchandising.

Det er normalt samme medarbejder, som kommer i butikkerne hver gang. Det sikrer en optimal og sammenhængede service og en god dialog om merchandising og andre emner med butikkerne.

Vi tilbyder alt fra kontrolbesøg til fullservice-løsninger med hyppige besøg med individuelle besøgsfrekvenser, som vi aftaler på forhånd med jer som leverandører.

SB Butiksservice ® står naturligvis også til rådighed ved sæson- og kampagne-opgaver samt ad hoc-opgaver som for eksempel ombygninger og butiksindretninger.

Sådan arbejder SB Butiksservice ® med merchandising

Vi besøger butikkerne på faste dage og vores merchandising er kendt for sin høje standard og stabilitet. Vi vil gerne fortælle om vores referencer. Ring til os, så vi kan henvise dig til vores referencer.

I samarbejde med dig som leverandør, udarbejder vi en opgaveliste. Den er sammen med anden relevant information tilgængelig på vores hjemmeside via et login.

Vores medarbejdere udfører merchandising og anden butiksservice - retail service - for flere leverandører i det samme byggemarked eller butik.

Det giver en synergieffekt, der er en fordel for alle parter:

1.
I praksis betyder det, at du kun betaler for den tid, vi bruger på dine varer i butikken - og altså ikke for kørsel.

Du betaler også sjældent for ventetid, da vores medarbejdere tilpasser opgavernes rækkefølge.

2.
Vi dokumenterer alle besøg med underskrift fra butikkens personale. Støder vi på problemstillinger i forhold til dit sortiments placering og præsentation i butikkerne, tager vi hånd om det. Hurtigt og effektivt hver gang.

3.
Vores medarbejdere sørger altså for proaktiv planlægning, har dialog med butikkerne og giver løbende feedback til dig. De løser også salgsrelaterede opgaver og opbygger på dine vegne gode relationer til butikkerne.

4.
Vi arbejder med elektronisk klarmelding og eliminerer dermed fejlkilder. Du får også et klart overblik over tidsforbruget. Den elektroniske klarmelding kan også bruges, når vores medarbejdere på dine vegne er på salgsbesøg hos kæderne. I de tilfælde har du måske specifikke spørgsmål du gerne vil have stillet. Det kan gøres elektronisk og sikrer dig en tættere berøringsflade med salgspersonalet i butikkerne.

Når du vælger SB Butiksservice ®, er dine varer altid på hylderne - også selvom der er travlhed eller sygdom hos dig eller i butikken. Du kan fokusere udelukkende på salg.